دمنوش چای سیاه

0
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکتر ساینا
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکترساینا

فهرست آنچه می‌خوانید:

فواید

چای به دلیل داشتن کافئین از بروز خستگی پیشگیری می‌کند همچنین این نوشیدنی آرامبخش است و می‌تواند سردرد ناشی از خستگی روزانه را از بین ببرد. چای سرشار از آنتی اکسیدان است که از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

چای دارای ۵۰ خاصیت است که از مهمترین آنها می‌توان به ضد درد، ضد آمیب، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد تصلب شرایین، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد قند خون، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد اسپاسم، ضد ویروس، قابض، مقوی قلب، محرک سیستم عصبی مرکزی، ادرار آور، محافظ کبد، کاهنده پرفشاری خون، محرک قدرت ایمنی بدن، کاهش دهنده‌ چربی خون و کاهش دهنده‌ تری گلیسریدها اشاره کرد.

تاریخچه

چای را در قرن سیزدهم میلادی برای اولین بار مارکوپولو سیاح ونیزی به اروپا وارد کرد و مدتها به علت گرانی و کمیاب بودن ان فقط مشوب لوکس طبقات بالای جامعه اوپا و درباریان بود است. از اوایل قرن هجدهم هلندی ها و انگلیسی ها از طریق کمپانی معروف هند ورود چای را به اروپا آغاز کردند. تا قبل از قرن حاظر در ایران چای کاشته نمی شد و از خارج واردمی گردید و دراوایل قرن حاضر تخم چای را کاشف السلطنه از چین به ایران آورد و در سواحل دریای خزر که دارای خاک غیر آهکی است و از نظر خاک و تا اندازهای درجه حرارت مناسب چای می باشد ةکاشته می شد یزرا چای مناطق سرد را تحمل نمی کند و در سالهایی که در شمال ایران در زمستان درجه حرارت خیلی پایین می آید ،رشد آن کمی متوقف می شود.

 

شاید بپسندید
نظر یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مجله سلامت دکترساینا


دکترساینا