اصلاح طرح لبخند چیست؟ مزایا و روش های انجام آن

0
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکتر ساینا
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکترساینا دریافت مشاوره آنلاین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، داشتن یک لبخند زیبا آرزوی دست نیافتنی نیست. اصلاح طرح لبخند روش است که به بهبود ظاهر لبخند و داشتن لبخند زیبا کمک میکند. طرح لبخند از طریق یک یا چند روش زیبایی و با اصلاح فرم و سایز دندان ها صورت میگیرد. پیش از مطالعه‌ی مقاله، پیشنهاد می‌کنیم نظرات دکتر نیلوفر استوار از دندان‌پزشکان دکترساینا را مشاهده کنید.

خط لبخند چیست؟

عبارت خط لبخند شاید به گوش خیلی از ما خورده باشد ولی هیچ کداممان به واقع نمیدانیم خط لبخند چیست.

در حالت طبیعی دندان ها به این ترتیب در کنار هم قرار گرفته اند؛ دو دندان جلو با دو دندان نیش در یک خط قرار گرفته بطوریکه لبه ی جونده این دندان ها در یک خط قرار میگیرند. دو دندان کوچکی که بین دندان های جلویی و نیش هستند کوتاه تر هستند.

اگر نوک این دندان ها را به هم وصل کنیم، خطی شکل میگیرد (خطی که لبه ی دندان های بالا را بهم وصل میکند) که با لبه ی لب پایین موازی است.

وقتی میخندید این خط موازی با لب پایین میشود. کسی که لبخندش این حالت را داشته باشد، چهره اش جوان تر بنظر میرسد. ولی وقتی دندان ها سایش پیدا میکنند یا سن بالا میرود یا دلایل دیگری که ممکن است بوجود آید، لبه ی دندان ها حالت خود را از دست میدهند و دیگر این انحنا با لب پایین موازی نخواهد بود؛  در طی این مدت خط انحنا دندان های بالا صاف یا حتی بر عکس میشود. وقتی این اتفاق بیافتد صورت پیرتر بنظر میرسد.

دندان پزشک ها برای ایجاد طرح لبخند چه کاری میکنند؟

با توجه به اطلاعات بالا، وقتی که شما برای اصلاح طرح خط لبخند به دندان پزشک مراجعه میکنید، پزشک روی دندان های شما عمل های زیبایی، مثل لمینیت انجام میدهد.
پزشک طوری لمینیت ها را تنطیم میکند که خط فرضی که توضیح دادم در یک راستا و موازی با لب پایین قرار بگیرد. عمل اصلاح خط لبخند باعث میشود صورت شما جوان تر بنظر برسد.

اگر دندانم افتاده باشد باز هم میتوانم عمل اصلاح طرح دندان را انجام دهم؟

در اصلاح خط لبخند علاوه بر استفاده از لمینیت از روکش هم استفاده میکنند. اگر دندانی از دست داده باشید، میتوان از ایمپلنت کمک گرفت.

شاید بپسندید
نظر یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مجله سلامت دکترساینا


دکترساینا