ایمپلنت دندان و مزایای آن

0
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکتر ساینا
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکترساینا دریافت مشاوره آنلاین

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره زیبا و همچنین لبخند بهتری را به فرد باز می گرداند. اما ایمپلنت دندان چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت دندانی به عنوان جایگزین مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست داده استفاده می شود. ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک،با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت،استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳تا ۴ ماه  به طول می انجامد، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بروی پایه قرار می گیرد.

در حین ایمپلنت شاید لازم باشد تغییراتی در فرم لثه، طول دندان، فاصله دندانها و برجستگی دندانها ایجاد شود تا در نهایت لبخندی زیبا حاصل آید. در واقع روابطی میان اجزای صورت، اندازه  هر عنصر، رنگ و شکل آنها در ترکیب با یکدیگر وجود دارد که رعایت تناسبات این روابط چهره را خواستنی و زیبا می‌کند.

مزایای ایمپلنت دندان

  • بهبود ظاهر بیمار:  ایمپلنت دندان کاملاً شبیه دندان‌های خود بیمار است و چون به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند با استخوان جوش بخورند، دائمی هستند.
  • بهبود گفتار: بیمار را از نگرانی لغزیدن و افتادن دندان مصنوعی هنگام صحبت کردن رها می‌شود.
  • راحتی بیشتر: چون ایمپلنت جزیی از بدن می‌شود، داشتن آن در دهان، برخلاف دندان مصنوعی، با ناراحتی همراه نیست.
  • آسان‌تر غذا خوردن: ایمپلنت عملکردی مانند دندان طبیعی دارد، بنابراین بیمار می‌تواند غذاهای مورد علاقه‌اش را به راحتی و بدون درد بخورد.
  • بهبود سلامت دهان: برای کار گذاشتن ایمپلنت دندان نیازی به دستکاری، تراشیدن و کشیدن دیگر دندان‌ها نیست. از آنجایی که دندان‌های کناری برای نگه داشتن ایمپلنت دستکاری نمی‌شوند، بیشتر دندان‌های طبیعی دست نخورده باقی می‌مانند تا سلامت دهان و دندان فرد ارتقا یابد. به علاوه در صورت مجزا بودن ایمپلنت‌ها راحت‌تر می‌توان بین دندان‌ها را تمیز کرد.
  • دوام و استحکام: ایمپلنت‌ دوام بسیار بالایی دارد و سال‌های متمادی در دهان باقی می‌ماند.
  • آرامش خاطر : بیمار در صورت استفاده از ایمپلنت از شرمساری درآوردن دندان مصنوعی و کلنجار رفتن با مواد چسبناک برای سر جا نگه داشتن آنها رهایی خواهد یافت.

برای دریافت مشاوره آنلاین یا تلفنی از بهترین دندانپزشکان برروی لینک زیر کلیک کنید.

شاید بپسندید
نظر یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مجله سلامت دکترساینا


دکترساینا