آیا درمان زود انزالی با تغذیه امکان‌پذیر است؟

0
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکتر ساینا
تأیید شده توسط تیم پزشکی دکترساینا دریافت مشاوره آنلاین

روشهای زیادی برای درمان زودانزالی وجود دارد که اصلاح سبک زندگی و پیروی از یک رژیم غذایی اصولی، بهترین آنهاست. در این مقاله به نقش تغذیه در درمان زودانزالی مردان پرداخته‌ایم و به این سوال پاسخ میدهیم که آیا درمان زود انزالی با تغذیه امکان‌پذیر است یا خیر؟

نقش مواد معدنی در درمان زود انزالی

احتمالاً شما پس از هربار ملاقات با پزشک خود توصیه “استفاده منظم و مستمر از مکمل‌های دارویی و مواد معدنی” را شنیده‌اید. واقعیت این است که رژیم غذایی اغلب مردم جهان، فاقد مواد معدنی مورد نیاز بدنشان است؛ بسیاری از این مواد معدنی علاوه بر حفظ سلامت عمومی شما، در درمان زودانزالی نیز مفیدند. از جمله:

منیزیم

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری برای تولید اسپرم سالم و سلامت تولید مثل است. یک مطالعه نشان داد که کمبود منیزیم با تاثیر بر افزایش انقباضات برخی عضلات دخیل در ارگاسم ، عامل مهمی در درمان انزال زودرس به شمار می رود. به همین دلیل، سعی کنید در رژیم غذایی خود به مقدار کافی منیزیم مصرف کنید.

زینک

به نظر می‌رسد که این ماده معدنی، سلامت جنسی را از جهات مختلفی بهبود می‌دهد. مصرف مکمل روی باعث بهبود عملکرد و میل جنسی و افزایش سطح هورمون تستوسترون می‌شود؛ درنتیجه به درمان زود انزالی کمک می‌کند. به نظر می رسد که روی در باروری مردان نیز، نقش دارد.

سایر مواد معدنی موثر در درمان زود انزالی

در یک مطالعه دیگر مشخص شد که تعدادی از مواد معدنی دیگر نیز، در عملکرد اسپرم و باروری کلی مردان نقش دارند. این مواد معدنی شامل موارد زیر است:

  • کلسیم
  • مس
  • منگنز

افرادی که مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ یا زود انزالی دارند با بررسی سطح این مواد معدنی در بدن خود از طریق آزمایشات تشخیص طبی، می‌توانند کمبود این عناصر معدنی را جبران کنند و به درمان زود انزالی کمک کنند.

درمان زود انزالی با تغذیه

مصرف برخی از خوراکی‌ها به افزایش میل جنسی کمک می‌کند:

پیازچه

پیازچه باعث افزایش میل جنسی می‌شود و به بهبود انزال زودرس در مردان کمک می‌کند. همچنین پیازچه با افزایش مقاومت و استقامت بدن، ظرفیت جنسی شما را افزایش می دهد. برای استفاده از این روش می‌توانید پیازچه را با آب مخلوط کنید و سه بار در روز قبل از هر وعده غذایی، آن را مصرف کنید. پیاز سفید نیز می‌تواند به افزایش میل جنسی و تقویت ارگان‌های جنسی کمک کند.

زنجبیل

خوردن زنجبیل، گردش خون را در بدن ما به ویژه به سمت عضلات آلت تناسلی، افزایش می دهد. این امر به مردان کنترل بیشتری بر روی انزال می‌دهد. زنجبیل همچنین باعث تسریع جریان خون می‌شود. عسل یک ماده قدرتمند است و می‌تواند قدرت زنجبیل را تقویت کند. بهترین راه برای مصرف دو خوراکی موثر، مخلوط کردن نصف قاشق چایخوری زنجبیل با عسل و خوردن آن قبل از خواب است.

سیر

سیر به طولانی کردن مدت زمان مقاربت شما کمک می کند. سیر همچنین خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و می‌تواند گردش خون شما را بهبود بخشد. بهتر است سیر را بجوید یا آن را با کره سرخ کنید و سپس هر روز صبح با معده خالی آن را میل کنید.

هویج

هویج یک نوع سبزی بسیار مقوی است که میل جنسی شما را بهبود می‌بخشد و تا حد زیادی در کنترل انزال به شما کمک می‌کند. برای نتیجه‌گیری بهتر، میتوانید آب هویج را با عسل میل کنید.

درمان زود انزالی با تغذیه؛ محدود کردن کالری مصرفی

مطالعات نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی کم کالری می‌تواند بر خلق و خو، کیفیت زندگی و عملکرد جنسی تاثیر بگذارد. طبق نتایج این مطالعات، افرادی که کالری کمتری دریافت می‌کنند، احساس بهتری دارند و رابطه جنسی موفق تری را تجربه می‌کنند.

رژیم مدیترانه‌ای

رژیم مدیترانه‌ای سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است، در حالی که چربی‌های اشباع و ترانس در آن کم است. روغن زیتون ماده اصلی این رژیم غذایی است که محققان معتقدند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می دهد. طبق برخی مطالعات، رژیم مدیترانه‌ای تأثیر مثبتی بر عملکرد جنسی دارد. یک مطالعه حتی نشان داد رژیم غذایی مدیترانه ای به یک سوم مردان چاق مبتلا به اختلال نعوظ کمک می‌کند تا دوباره توان جنسی خود را بازیابند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که رژیم مدیترانه ای یک رژیم غذایی پر فیبر  است. اعتقاد بر این است که میزان نسبتاً بالای فیبر در رژیم مدیترانه‌ای تا حدی مسئول اثر ضد التهابی آن است. از آنجا که التهاب عامل بسیاری از بیماریهای مزمن است، می توان گفت که رژیم غذایی مدیترانه‌ای باعث کاهش خطر این بیماری‌ها می‌شود.

منابع غذایی حیوانی

اگرچه امروزه بسیاری از افراد اعتقاد دارند که باید رژیم غذایی خود را به سمت گیاهخواری سوق دهند، اما توصیه ما این است که برای درمان زود انزالی با تغذیه ، این منابع را بطور کامل از رژیم خود حذف نکنید. پروتئین موجود در این منابع غذایی، به تقویت سطح تستوسترون کمک می کند.

بهترین راه دریافت پروتئین از منابع حیوانی نظیر گوشت، لبنیات و تخم مرغ است. اگرچه غذاهای گیاهی نیز حاوی پروتئین هستند، اما کیفیت و میزان جذب پروتئین‌های حیوانی بیشتر است. خوردن مقدار متعادل لبنیات، تخم مرغ و گوشت باعث می‌شود هورمون های شما متعادل شوند و زندگی جنسی‌تان بهبود یابد.

ممنوعیت‌های غذایی در زودانزالی

شما باید مواد غذایی مانند شکلات، فلفل و نوشیدنی‌های کافئین دار را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا این اختلال جنسی را کنترل کنید.

شاید بپسندید
نظر یا سوال خود را به اشتراک بگذارید